Once upon a time in..

Sinterklaas, Christmas & NYE

Lieve allemaal,

Ondanks dat Sinterklaas natuurlijk niet gevierd wordt in the USA, wilde ik me hostfamily er wel kennis mee laten maken. Ik heb ze het zo goed mogelijk uit proberen te leggen en na een aantal keer begrepen ze toch echt dat Sinterklaas, niet ''Santa claus'' is. Op 5 december had ik vertelt dat ze allemaal hun schoen mochten zetten en dat ze de volgende ochtend een kleinigheidje in hun schoen zouden hebben. Zo lief als ze zijn hadden ze zelf ook cadeautjes gekocht voor iedereen. Het was heel leuk om ze met Sinterklaas, inclusief chocolade letters, pepernoten en speculaas te introduceren.

Op kerstavond zijn we met ze alle naar vrienden van het gezin geweest en hebben we in een heel mooi huis lekker gegeten. Daarna gingen we een spel doen wat hetzelfde idee is als ''het dobbelspel''. De volgende dag om 9 uur s'ochtends werd door me hele blij hostsiblings wakker gemaakt, want we mochten eindelijk de cadeautjes openmaken. In Amerika wordt alles tien keer zo groot gevierd als in andere landen en zo ook kerstmis. Er lagen ongelofelijk veel cadeautjes onder de boom. Ik ben echt supererg verwend door me hostparents en siblings. Was natuurlijk echt superblij met alle hele leuke cadeautjes. Het was echt een leuke, onvergetelijke kerst. Trouwens, het huis was bijna ook nog afgefikt door inpakpapier dat in de kaarsen was gevallen en we in eerste instantie niet uit kregen.

De rest van de kerst vakantie heb ik doorgebracht met afspreken met vriendinnen en netflix. Ook heb ik nog met AYUSA met alle exchange studenten geschaatst, wat heel gezellig was. Daarnaast was het gezellig om alle exchange studenten weer te zien. Na het schaatsen zijn we met ze alle bij een restaurant gegeten en besloot ik met Elske ( Nederlandse student ) mee naar huis te gaan. In deze vakantie heb ik een paar keer met Elske afgesproken, wat heel gezellig was en ook fijn om lekker Nederlands te praten.

Hoewel in amerikaanse films en series wordt gedaan alsof oud en nieuw een groot ding is in Amerika, is het eigenlijk helemaal niet zo'n big deal. Wij Nederlanders vieren het heel uitbundig en feesten tot laat door, daarentegen Amerikanen blijven vaak niet eens er voor op en gaan voor 12 uur naar bed. Very disappointing, America. Toch wou ik er wel een leuke avond van maken en had ik Fabrina, een braziliaanse exchange student uitgenodigd om samen het beste er van te maken en het toch nog te vieren. Toen hier de klok 5 uur sloeg was in Nederland het nieuwe jaar begonnen en dat was wel even moeilijk. Rond 8 uur kwam Fabrina langs en hebben we samen gegeten. Een paar minuten voor 12 hadden we de tv aangezet om naar de ball drop in New York te kijken en hebben we gillend en schreeuwend samen met me gastbroertje afgeteld. De rest van de nacht hebben we veel gelachen en gepraat. De volgende dag ben ik gezellig met mn gastmoeder gaan shoppen, omdat er een grote sale was bij Dillards. Mijn kerstvakantie was een geslaagde vakantie. Foto's zullen volgen, maar ik maak geen beloftes.

Veel liefs,

Najate

''Once you replace your negative thoughts with positive ones, you'll start having positive results'' Willie Nelson

Reacties

Reacties

Marcel

Leuk, dat je Sinterklaas hebt geintroduceerd in Amerika, ik denk dat Santaclaus het nu wel kan schudden, haha!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active