Once upon a time in..

Hoe het begon..

Eigenlijk weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen. Er is namelijk zoveel te vertellen! Ik zal mijn best doen om alles zo duidelijk mogelijk op te schrijven.


Drie jaar geleden zat ik op een avond een beetje doelloos filmpjes op Youtube te kijken. Tot er opeens op mijn beeldscherm verscheen ‘’ Beleef jou high school avontuur’’. Nieuwsgierig ging ik kijken wat het was en ik werd verliefd. Verliefd op het idee om naar Amerika te gaan. Verliefd op het idee om in Amerika te wonen. Verliefd op het idee om een echte‘’exchange student’’te worden. Helaas is dit nou niet bepaald een kwestie van ; zo gezegd, zo gedaan. Drie jaar lang heb ik volgens mij wel elke blog van Nederlandse uitwisselingsstudenten in Amerika gelezen.


Een jaar geleden haalde ik toch mijn moeder over om naar een informatiebijeenkomst te gaan en ik vond het geweldig. Hoe leuk de informatiebijeenkomst ook was, het kon nog lang geen werkelijkheid worden, want ik zat nog maar in 4 havo en als ik zou gaan dan zou dat zijn na mijn havo examen. Daarom besloot ik mijn Amerika droom maar even aan de kant te leggen. Toch begon dit schooljaar het gevoel weer langzaam op te komen. Ook de twijfel begon toe te slaan, want wil ik dit wel echt? Toch had ik toen een brochure aangevraagd. Op een dinsdag avond in november heb ik de knoop uiteindelijk doorgehakt en mijn ouders vertelt dat ik écht naar Amerika wil gaan. Mijn ouders schrokken natuurlijk wel een beetje, maar vonden het een goed idee om naar een informatiebijeenkomst te gaan. We zijn de daaropvolgende zaterdag dan ook gelijk naar een informatiebijeenkomst in Arnhem geweest. Na de bijeenkomst wist ik het zeker; ik ga naar Amerika toe. Gelijk na de bijeenkomst heb ik me ingeschreven bijTravel Active. Vanaf toen is mijn grote avontuur begonnen.


Wat ga ik nou precies doen? Eenhigh school jaarin Amerika. Dit houdt in dat ik een jaar lang ga doorbrengen in Amerika. Ik ga in een gastgezin wonen en ik zal daar naar school gaan, net zoals elke typische Amerikaanse tiener.


Heel veel mensen vragen aan mij waarom ik in godsnaam een jaar lang naar Amerika wil gaan. Eerlijk gezegd kan ik daar geen perfect antwoord op geven. Het is gewoon zo’n gevoel dat ik krijg als ik bijvoorbeeld de verhalen van andere uitwisselingsstudenten lees of als ik naar Amerikaanse films kijk. Ik snap echt wel dat het niet zo zal zijn zoals in de films. Ik snap dat er hele moeilijke momenten zullen komen. Momenten dat ik me heel eenzaam voel. Momenten dat ik terug wil naar huis. Ik snap dat mijn leven daar een grote achtbaan rit wordt. Maar dit ismijn droomen ik krijg nu de kans om mijn droom werkelijkheid te laten worden. Ik grijp deze kans met beide handen en laat mijn droom uitkomen.


Op deze blog zal ik dus mijn verhalen voor, tijdens en na Amerika gaan bijhouden. ( Ik beloof niks. Ik ben en blijf Najate en zoals jullie weten kan ik behoorlijk lui zijn). Als jullie mijn verhalen willen volgen kunnen jullie hier rechts jullie e-mailadres invullen. Dan krijgen jullie elke keer als ik een nieuw verhaal erop zet een berichtje. Ook vind ik het heel leuk als jullie zo nu en dan een reactie achterlaten.


Ook weet ik dat onbekende mensen mijn blog zullen lezen, dus voor die mensen ; als je een vraag heb kun je mij gerust een berichtje sturen of mailen.


Veel liefs,


Najate


Exchange isn’t a year in your life, it’s a life in a year

Reacties

Reacties

Paula

Lieve Najate,
Heel veel plezier het komende jaar!
Ik ben trots op je, je doet het toch maar
Maak er wat leuks van.
Liefs mama

Robert

Hi Najate. Leuk zo een blog! Heel veel plezier, en doe vooral je best op school!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active