Once upon a time in..

Life experience

Ik heb deze blog ''Life experience'' genoemd, omdat ik door een moeilijke tijd ben heen gegaan, waar je straks over zal lezen. Maar daardoor ben ik gegroeid en ervaring opgedaan, waaraan ik denk ik me hele leven wat aan zal hebben. Vandaar dus de titel. De meesten van jullie wisten het waarschijnlijk al, maar ik ben van gastgezin veranderd. Ik wil niet op de details ingaan, maar laten we het er maar op houden dat dingen niet zo goed gingen. Hierdoor heb ik een hele zware tijd gehad. Het vinden van een nieuw gastgezin is natuurlijk niet zo makkelijk, want laten we eerlijk zijn; wie wil er nou een puber in huis nemen. Het wachten op een gastgezin was zwaar en het duurde lang. Daarom besloot ik zelf rond te vragen op school aan vrienden en leraren en ja hoor na 2 dagen was er een gastgezin gevonden, dankzij een lerares. Toen moest dit gastgezin nog door me organisatie en me coordinator worden goedgekeurd. Op maandag 3 november kreeg ik te horen dat ik woensdag 5 november naar me nieuwe gezin zou vetrekken. Zoals je je wel voor kan stellen was dat veel gestress (lees: zoveel kleding en spullen) Na uren lang van inpakken en zwoegen vertrok ik om 7 uur s'avonds met 1 overvolle koffer, 5 grote tassen en een rugzak naar me nieuwe gastgezin. (Moet je nagaan hoeveel koffers/tassen dit na een jaar zijn) Ik heb een engeltje op me schouder gehad, het universum werkte mee, er is een wonder gebeurd whatever je het wil noemen; ik heb veel geluk gehad. Ik zit namelijk echt in het beste gastgezin ooit. Dit had ik echt niet durven dromen. Ik had eerlijk gezegd niet veel vertrouwen dat er nog een leuk gastgezin zou zijn, maar dat had ik helemaal mis, want wat is dit een top gezin zeg!En wat ben ik blij dat ik zelf actie ondernomen heb van de zoektocht naar het nieuwe gastgezin.Ik woon dus in een gezin met een vader, moeder, 4 kinderen en 4 huisdieren. Lekker vol huis dus haha. Mijn gastvader heet Todd en hij is dokter,anesthesist om precies te zijn. Mijn gastmoeder heet Robin en is een stay at home mom. Me oudste gastbroer Brooks is 20 en zit in het leger. Hij is dus ook niet thuis en heb ik zijn kamer gekregen. Me gastzus Jillian is ook 18 en is een senior, just as me. Me andere twee gastbroertjes Braeden en Brenden zijn 16 en 13. Verder zijn er nog de hondjes Delilah en Noa en de katten Coco en Sarah. Een beter gezin had ik me gewoon niet voor kunnen stellen en vooral niet na de eerste 3 maanden in het vorige gezin. Dit gezin woont in Bentonville, dus ik zit nog steeds op Bentonville High School. Ik heb me eigen kamer, badkamer en walk-in-closet. Ook hoef ik niet meer met de schoolbus, maar rijdt me gastmoeder me elke dag. Dit gezin is zo lief, zorgzaam, geïnteresseerd, open, makkelijk en op zn hollands gezegd ''gezellig''. Ik had binnen een week tijd al zo veel gedaan. Namelijk 2 keer uiteten, 2 toneelstukken, bioscoop, koffietent, ijskraam, walmart museum en nog meer. Ik had het echt niet beter kunnen treffen met dit lieve gastgezin. Dit is de eerste keer dat ze een buitenlandse student in huis hebben, maar wat doen ze het goed. Jullie hoeven je geen zorgen meer over mij te maken, want ik zit helemaal goed. De eerste drie maanden waren zwaar, toch heb ik altijd me positief opgesteld en probeer ik alles positief te benaderen, waardoor ik de eerste maanden vol gehouden heb. Gouden tip voor studenten van volgend jaar! Op dit moment, as we speak, lig ik heerlijk in mijn veel te grote bed samen met het mooie, gemene, siamese katje Coco. Ja, ik ben helemaal happy.

Veel liefs,

Najate

"Either I will find a way, or I will make one'' Philip Sidney

Reacties

Reacties

Mirjam

Lieve Najaat, fijn om te lezen dat t goed gaat met je

paula

Lieve Najate,

Wat zijn je vader en ik trots op je dat je het de eerste 3 maanden, ondanks alle moeilijkheden, zo goed hebt volgehouden.
En wat ben je bij een fijne familie gekomen, beter dan daar had je het niet kunnen treffen!
mama xx

Marcel

Zo is het maar net!
Papa

Caroline

Ik heb met veel plezier je verhaal gelezen Najate! Wat een geweldige stap vooruit. Dit nieuwe gezin maakt zoveel goed, en die eerste drie maanden, nou ja, zie het maar zo dat je daarvan geleerd hebt en nu dus ziet hoe het ook kan, goed en gezellig! Ik gun het je van harte, geniet ervan hoor! liefs xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active