Once upon a time in..

Gastgezin

Het was op een vrijdag. 28 maart op precies te zijn. Ik stond samen met Danique te wachten tot ons mondeling Frans zou beginnen toen ik op mijn telefoon keek. 2 gemiste oproepen. In eerste instantie was ik geirriteerd. Iedereen weet toch dat ik een mondeling heb en niet gebeld mag worden?? Toen ik echter naar het telefoonnummer keek was ik gelijk van mening veranderd. Het was Travel active. Dit kon eigenlijk maar 1 ding betekenen. Ik luisterde de voicemail af en ja hoor ; er was een (mogelijke) plaatsing voor mij. Na het mondeling Frans ben ik als een gek naar huis gefietst en had gelijk Travel Active terug gebeld. Maar helaas, ze waren al gesloten. Wat was ik teleurgesteld. Moest ik het hele weekend wachten om te horen of er een gezin voor me was? Gelukkig had Travel Active ook al mijn moeder gesproken en mijn moeder vertelt waar het omging. Het ging ernamelijk over of ik akkoord ga met een double placement. Dit houdt in dat ik samen met een andere uitwisselingsstudent in huis kom. Ik heb hier eerlijk gezegd heel erg over getwijfeld en de voor en nadelen bij elkaar afgewogen. Toch heb ik dinsdag Ja gezegd tegen een doubleplacement en heb ik mijn handtekening eronder gezet. Want ja, er is een gastgezin voor mij, dus waarom zou ik nee zeggen? En aangezien ik vegetariër ben is het knap lastig om een gastgezin te vinden die hier mee wilt dealen. Mijn organisatie vertelde mij dat ze binnen een paar dagen de informatie over me plaatsing en gastgezin zouden sturen. Donderdag 3 april werd ik gebeld met de informatie over mijn plaatsing.

Nou, hou je vast, ik kom volgend jaar te wonen in het plaatsje Bentonville in de staat Arkansas. Arkansas? Ja ook ik had er nog nooit van gehoord. Dus om eerlijk te zijn was ik nietsuper enthousiast toen ik hoorde dat ik in Arkansas kwam. Anyway, ik kom in een gezin met een vader, een moeder, een zoontje van 13 en twee honden. Ze wonen in een mooi huis en ik heb mijn eigen kamer. Ik kom op een hele grote school te zitten met wel 4000 leerlingen. Dat is nog wel wat anders dan mijn vertrouwde Kaj Munkje. Ik heb al contact met ze gehad en met ze geskyped. Ze lijken me hele aardige mensen. Omdat Travel Active nog niks wist over mijn double placement had ik het maar aan mijn gastvader gevraagd. Dus opnieuw, hou je vast en ga erbij zitten. Mijn double placement komt uit Japan. En nee het is helaas geen meisje. Een 15 jarige jongen uit Japan en een 18 jarig meisje uit Nederland. Een wereld van verschil haha. Maar het kan waarschijnlijk alleen maar leerzaam zijn. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben heel blij dat ik een gastgezin heb. In totaal heb ik net iets minder dan2 weken op de AYUSA site gestaan. Mijn organisatie vertelde mij dat de gemiddelde wachttijd 3 maanden is en voor vegetariërs nog langer. Dus ik ben zo blij dat ik nu al een gastgezin heb. Ik heb er nu zoveel zin in! Wat trouwens ook supertoevallig is, was dat ik woensdag, twee dagen voordat ik gebeld werd, tegen mijn moeder zei: ''Ik heb het gevoel dat ik heel snel geplaatst ga worden. (!!)'' En ja hoor mijn gevoel was goed. Echt supertoevallig.

Veel liefs,

Najate

''Life begins at the end of your comfort zone'' Neale Donald Walsch

Reacties

Reacties

Mirjam

Leuke blog Najaat. Ben benieuwd hoe de eerste dag op de de school is
X mir

Esther

Zo trots op je lieverd!
Je verhalen zijn super leuk

Dikke kus en knuffel van mij ???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active