Once upon a time in..

Afscheid & NYC orientatie

Afscheid

30 juli was het dan zover. De dag van mijn vertrek. Van te voren had ik verwacht dat ik heel veel zou moeten huilen vooraf, dit was gelukkig niet het geval. Ik was wel heel zenuwachtig dat ik amper had geslapen. Om half 5 ging mijn wekker. Zo handig als ik ben was ik daar door heen geslapen, waardoor ik nog maar een halfuurtje had voordat we vertrokken naar Schiphol. Ik ben volgens mij nog nooit zo zenuwachtig en gestrest geweest. Op het allerlaatste moment nog snel wat spulletjes in me koffer en handbagage doen en toen was het moment toch echt daar. Afscheid nemen van mijn kamer, mijn huis en nog wel het allerergste mijn kat. Helaas was mijn kat vande schrik naar buiten gegaan en had zich onder een auto verstopt, waardoor ik half kruipend onder de auto hem een laatste aaitje probeerde te geven. Onderweg naar Schiphol besefte ik steeds meer dat ik Hoofddorp toch echt tien maanden niet meer zou zien. Allemaal bekende dingen raasden langs het autoraamvoorbij. Zoalsmijn werk bijvoorbeeld, alhoewel ikdat niet zo erg vond om voor delaatste keer te zien.Na een kwartiertje rijden kwamen we aan bij Schiphol, waar het grootste gedeelte van de andere uitwisselingsstudenten met hun familie en vrienden al stonden te wachten. Daarna kregen we informatie over een aantal zaken en hebben we ingecheckt. Toen was het moment waar ik al jaren tegen op zag daar; het afscheid. Tot mijn grote verbazing heb ik helemaal niet zoveel gehuild en viel het best mee. Dit kwam waarschijnlijk omdat ik zo veel zin had in New York.Toen we door de douane moesten heb ik zo'n 15 minuten lang naar me familie en vrienden staan zwaaien. Volgens mij was ik op een gegeven moment nog zelfs de enige die als een idioot stond te zwaaien haha. Bedankt iedereen die mee was naar schiphol!Vond het erg leuk dat jullie erwaren!

In het vliegtuig had ik van plaats gewisseld met een man, zodat ik naast Laetitia kon zitten. Acht lange uren later was daar dan toch het moment wat het moeilijkeafscheid weer even goed maakte. We zagen de Skyline van New York City. Na een vermoeiende vlucht waren we aangekomen in Newark, New Jersey. Gelukkig verliep alles heel soepel bij de douane. Eenmaal in het hotel aangekomen kregen we de kamerindeling te horen. Ik zat met Laetitia en Claudia op de kamer. Die middag hebben we met ze alle nog gezwommen in het veels te koude zwembad, veel gepraat en s'avonds pizza gegeten.

New York City

De volgende ochtend moesten we al om kwart over 8klaar staan in de lobby van het hotel, dus om 7 uur hadden we de wekker gezet. Eenmaal in de bus konden we weerde prachtigeskylinezien. Rond 9 uur reden we dan toch echt New York City binnen. We begonnen met een wandeling door Central Park. Dit was echt supermooi. Ik had het zo vaak in films gezien en om er dan zelf door heen te lopen is geweldig. Daarna reden we door naar fifth avenue waar we een uurtje vrije tijd hadden. Toen gingen naar MACY's, waar we een coupon ter waarde van 10 dollar kregen om te lunchen. Na de lunch hadden we een uur vrije tijd. Natuurlijk moesten we echt even Victoria Secret binnen. Daarna zijn we doorgereden naar Chinatown en Soho. Ook hier hadden we weer vrije tijd. Toen heeft de bus ons afgezet bij Brooklyn bridge en hebben we daar gelopen. Het was heel mooi, alleen erg druk. S'avonds hadden we gegeten bij Hard Rock Cafe. Ik zat aan de tafel met Frederieke, Bastijn en Luuk, wat erg gezellig was.

De volgendeochtend begonnen we bij het 9/11 memorial. Dit was zo indrukwekkend om te zien. Helaas door de duitse exchange studenten hebben we hier maar 10 minuten mogen kijken. Desondanksben ik blij dat ik het heb kunnen zien.Daarna gingen we op de ferry die onder andere langs The Statue of Liberty voer. Zo gaaf om dit in het echt te zien. Na de lunchwas het tijd om naar Coney Island te gaan. We gingen met de metro. Dat was ook nog een heel avontuur geweest. Op Coney Island zijn we in een hele enge achtbaan gegaan. Daarna hebben we weer heelcliché pizza gegeten. Na het avondeten zijn we naar The top of the rock gegaan. Het uitzicht was echt zo vet. Als allerlaatste gingen we naar Times Square toe en ook hier hadden we weer een uur vrije tijd.

En dat was het dan.. Mijn dagen in New York zitten erop. Maar wat was het geweldig en wat heb ik genoten. Ook de groep was echt helemaal top. Dankzij onze begeleider, de tourguides en het NYC programma hebben wij in ieder geval een onvergetelijk begin gehad van ons exchange jaar. Foto's van de orientatie zullen volgen.Nu is het tijd voor de volgende stap; de ontmoeting met mijn gastgezin. Daarin vertel ik jullie meer over in mijn volgende blog.

Veel liefs,

Najate

''It is not how much we have, but how much we enjoy, that makes happiness" Charles Spurgeon

Reacties

Reacties

Marcel

Hoi Najate! Leuke verhalen weer hoor, zou ook zo weer terug willen naar New York, haha.
Ook weer leuke foto's erbij gedaan van afscheid en NYC!

Paula

Fijn dat je het zo leuk in New York gehad hebt.
Dat pakt niemand je meer af!
xx

Mirjam

Lieve Najaat
Ik volg je de hele tijd hoor. Ik ben enorm trots op jou dat je t allemaal maar doet. Hou vol en vertrouw op jezelf
Dikke kus
Mir

Esther

True friends are never apart.
Maybe in distance, but not in heart!

Opa en Oma

Zet hem op meid!

Mirjam

Mooi verhaal weer Najaat! X Mir

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active