Once upon a time in..

Eerste twee weken

Ik leef nog. Oh oh wat schrijf ik deze blog laat. Ik weet het. Mijn laptop had een virus opgelopen, waardoor ik al weken niet op me laptop kon en nu dus zo'n 5 blogs achterloop. Ik beloof niks, maar ik zal proberen in een week alles te schrijven. Want jeetje, wat is er ongelofelijk veel gebeurd. Wat heb ik al ongelofelijk veel ervaringen, herrineringen en foto's in deze 3,5 maanden. Laat ik maar bij het begin beginnen; De eerste twee weken in amerika.

Ik had zo'n 16 dagen voordat school zou beginnen. En 16 dagen als je in een vreemd land zit met onbekende mensen is toch wel heel lang. In deze twee weken was het vooral belangrijk om aan alles te wennen. Nieuw huis, nieuwe mensen, nieuwe regels, nieuwe omgeving, echt alles is nieuw. Toch raakte ik snel gewend aan alles. Een echte cultuurschock heb ik niet gehad en eigenlijk nog steeds niet. Op 4 augustus kwam me Japanse gastbroertje Taisei aan. Het is een schat van een jongen, die geen vlieg kwaad doet, maar hij spreekt alleen geen woord engels. Dit was dus af en toe best lastig. Ook aangezien we samen een badkamer moeten delen.

In die twee weken heb ik vooral veel thuis gezeten, omdat me gastouders moesten werken. Deze dagen heb ik doorgebracht met film marathons met me Japanner. De dagen dat mijn gastmoeder er was gingen we de honden uitlaten, naar het crystal bridges museum en hebben we gevaren op Beaver Lake. Een belachelijk groot en mooi meer, maar 30 minuten van Bentonville vandaan.

Een week voordat school begon mocht ik me vakken uitzoeken. Veel vakken konden niet meer omdat er al te veel leerlingen in zitten, maar toch ben ik blij met me vakken.

1. Orientation to teaching

2. English IV

3. Child development

4. Seminar

5. Service credit in the daycare

6. US history

7. College and career readiness

8. Algebra II

Het rooster is heel ingewikkeld, maar ik probeer het uit te leggen. Een lesdag op deze school duurt van 8:55 tot 15:55. Ik ben nooit eerder uit of begin nooit later. En er is ook niet zoiets als tussenuren. Dus elke dag staat helemaal vast

Op maandag en woensdag heb ik een A- day en dan heb ik de vakken: 1 3 5 7

Op dinsdag en donderdag heb ik een B-day en dan heb ik de vakken: 2 4 6 8

Op deze dagen duren de vakken 1,5 uur.

Op vrijdag heb ik een fast friday schedule en dan heb ik alle vakken in deze volgorde: 1 2 3 5 4 6 7 8. Vraag me niet waarom 4 en 5 zijn omgewisseld. Op fast friday schedule duren de lessen maar 40 minuten, wat echt heel chill is omdat de dag voor me gevoel heel snel gaat, terwijl het eigenlijk net zolang is als andere schooldagen. Soms kan het nog wel is zijn dat B day op maandag, woensdag is en A day op dinsdag en donderdag en fast friday schedule op een maandag. Jaja ik zei toch dat het ingewikkeld was en dan heb ik nog niet eens uitgelegd hoe het werkt met de lunches op school. Dat doe ik wel een andere keer. Ik heb wel een uitzonderlijk rooster hoor. Op de meeste scholen in Amerika is het niet zo. Toch vind ik dit rooster wel fijn want als je huiswerk heb of een toets hoef je dat niet gelijk te volgende dag in te leveren.

Nou dit was mijn blog dan weer. In mijn volgende blog vertel ik over de eerste schooldag, aka engste dag van mijn leven.

Veel liefs,

Najate

''I can't change the direction of the wind, but I can adjust my sails to always reach my destination'' Jimmy Dean

Reacties

Reacties

Marcel

Leuk verhaal weet Taat! Wacht met spanning op de rest:-)

paulavhp@gmail.com

Gelukkig dat je laptop het weer doet, zodat wij jouw leuke verhalen weer kunnen lezen !
Hoop dat je er deze week aan toe komt om er 5 blogs op te zetten
Succes! xx

caroline

Leuk om te lezen Najate! En wát een mooie quote onderaan je verhaal. Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active