Once upon a time in..

Eerste schooldag

Na 16 lange dagen was het dan eindelijk zo ver; mijn allereerste schooldag op een echte Amerikaanse high school. Het was niet alleen mijn eerste schooldag, maar ook mijn 18 verjaardag. Toptiming inderdaad.. Daarover vertel ik aan het einde van deze blog. Vandaag had ik een fast friday schedule ( lees vorige blog) Dit houdt in dat ik elk vak heb. Samen met me gastmoeder en Taisei vertrokken we rond 8:30 van huis. De hele weg naar school toe was ik superzenuwachtig. Eenmaal aangekomen op school liepen we naar het kantoor toe, omdat we het definitieve rooster op moesten halen. Ik had dit nog niet geschreven, maar ik ben een senior. Laatstejaarsstudent dus. Dit houdt in dat ik mee mag doen aan prom, graduation en elk ander ding wat seniors hebben. Echt heel leuk dus. Nadat me gastmoeder ons succes had gewenst ging ik nerveus op zoek naar me lokaal. Gelukkig had ik het snel gevonden. Gek genoeg zat de klas al vol en zag het eruit alsof ze al begonnen waren. Nou, ik schrok me natuurlijk dood, want ik dacht dat ik op me eerste schooldag al te laat was. Helemaal geschrokken vertelde ik de lerares dat ik een exchange student ben en dat ik niet wist dat de les al begonnen was. Maar wat bijkt; dit was mijn les dus nog niet.. Op deze school kun je ook een zero schedule hebben en dat houd in dat je om 7.15 begint, dus het waren nog de mensen van het allereerste uur. Nou ik wilde alleen maar door de grond zakken. Ik schaamde me zo erg. Gelukkig is dit maar een keer gebeurd haha.

Anyway, de eerste les was dus orientation to teaching. Het woord zegt het al maar je krijgt dus les in hoe je les moet geven. Opzich wel interessant allemaal. Het niveau in deze les is erg laag, waardoor ik nu ook een tien sta voor dit vak. Daarna had ik English IV, dit is helaas wel wat moeilijker, aangezien dit over de Engelse literatuur en poezie gaat. De leraar in deze klas is echt geweldig. In deze les zit ik altijd met een heel leuk groepje, wat de saaie literatuur toch weer leuk maakt. De derde les is Child development met dezelfde lerares als voor Orientation to teaching. Mijn vierde ''les'' is vrijwilligers werk in de kinderopvang hier op school. Het zijn kinderen van de leraren en van teenmoms. Jaja het bestaat echt. Dit vind ik echt superleuk om te doen. Het is namelijk altijd beter dan een lesje aardrijkskunde ofzo en ik vind het heel leuk om met kinderen te werken. De vijfde les is seminar en dit kun je een beetje vergelijken met mentorles of huiswerk klas. In deze les krijg je belangrijke informatie te horen en is het de bedoeling dat je je huiswerk maakt of gaat leren. In mijn seminar zitten alleen maar seniors ( oudstejaars) en zijn het allemaal nieuwe leerlingen. In het begin was dat dus wennen, aangezien iedereen nieuw was. Maar nu is het gezellig in de klas. Mijn zesde les is Us history. Amerikaanse geschiedenis dus. Ook het niveau is echt laag hier en het is echt verbazingwekkend wat je op de toetsen krijgt, maar me leraar en de leerlingen zijn wel leuk. Voor geschiedenis leer ik nooit, omdat het zo simpel is en ik dit allang geleerd heb. Terwijl de meeste leerlingen in de klas heel veel moeite met dit vak hebben. Echt onbegrijpelijk. De zevende les is College and career readiness. Dit is een online les, dus dat houd in dat ik alles op de computer doe. Ik moet allemaal testen doen en bijvoorbeeld CV schrijven. In deze les zitten maar 8 leerlingen in de klas. Wat echt super raar is aangezien er meer dan 4000 leerlingen op mijn school zitten. Ja je leest het goed; 4000 leerlingen. Dit was voor mij ook echt een ding om aan te wennen, aangezien Kaj Munk iets van 1000 leerlingen had. Mijn laatste les is Algebra ll en ja je voelt het waarschijnlijk al aankomen, maar ik ben dus hier superslecht in. In Nederland zou dit wiskunde B zijn , dus voor mij is het echt heel verwarrend.

Nou, dit was in het kort hoe mijn eerste schooldag eruit zag. Gelukkig kan ik nu zeggen dat ik mijn eerste schooldag op een Amerikaanse high school heb overleefd. Het viel gelukkig allemaal heel erg mee.

Nu dus over mijn 18e verjaardag. Voordat ik naar Amerika ging wist ik dat de eerste schooldag zou vallen op me 18e verjaardag en ik had hier best wel moeite mee. Aangezien ik me 18e verjaardag toch wel anders voorgesteld had. Toen ik uit school kwam die dag voelde ik me best wel verdrietig. Gelukkig mocht ik na het avond eten het pakketje openmaken wat mijn ouders opgestuurd hadden. Er zaten veel kadootjes, eten, kleding, foto's en het allerleukste kaartjes van familie en vrienden. Dit maakte me dag toch weer goed. Thanks y'all. Ook kreeg ik van me gastouders een tas en van Taisei een Japans waaiertje met een lief briefje.

Veel liefs,

Najate

'' If your dreams don't scare you, they aren't big enough'' Lowell Lundstrum

Reacties

Reacties

Paula

Het zal een rare 18e verjaardag geweest zijn, maar ik vind dat je het goed gedaan Najatexx

Patrick

Interessant hoor en nu de rest van de tijd leuke dingen meemaken ;)

Robbert van koesveld

erg leuk om te lezen allemaal. nu maar hopen dat alle vakken ook zo makkelijk blijven, en wiskunde wat extra aan doen. kusjes Robbert :P

Succes op je nieuwe school,hopelijk kom je snel weer terug en gaan we snel weer feesten. groetjes jelle.

Veel plezier op je nieuwe school, hopenlijk ga je een leuk jaar tegemoet. x Wouter

Ya boi Michael

Taisei fanclub is een feit

Esther

Trots op je lieverd !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active