Once upon a time in..

American football

Lieve allemaal,

Zoals beloofd een paar blogs geleden zou ik jullie vertellen over the football games. Ik heb hier veel vragen over gekregen over of het nou echt zo is als in de films en ik kan alleen maar zeggen dat er niks over gelogen is. Het is zelfs beter als in de films. Van het spel zelf snap ik vrij weinig. Mijn gastmoeder heeft me wel een boek gegeven, maar zelfs na het doorlezen van dat vind ik het nog moeilijk. Het gaat eigenlijk niet ook om het spel, maar om de sfeer en het enorme enthousiasme, oftewel the spirit bij de games. Je moet het eigenlijk een beetje vergelijken met als Nederland in de finale van het WK zou spelen. Hoe enthousiast en fanatiek iedereen dan is, alleen dan nog net een tikkeltje erger. In het pubiek is er een student section, de naam zegt het al. Hier zitten alle enthousiaste studenten van de school en het is superleuk om hier bij te zitten (of eigenlijk staan). The student section heet the Jungle, want onze mascotte is the tiger. Elke keer verkleed iedereen zich in black and gold, de kleuren van de school. De marching band speelt vaak muziek en dan doen cheerleaders hun dansjes. Ook is er een groepje van 8 jongens, zogenaamd ''The men in black'' die het publiek nog enthousiaster en wilder maken. Gedurdende de hele games zijn er hele leuke yells. Ook worden er van die cheerleader pom poms gegooid in het publiek waarmee je dan mag dansen. Aan het begin van de game wordt er door the men in black baby poeder uitgedeeld en als ons team dan het veld op rent gooien we dat met ze alle de lucht in. Wat er supergaaf uit ziet. Daarna zingt iedereen, van de footballers tot de camera mensen aan toe, het volkslied en schoollied. Elke keer als ons team de bal schopt hebben we een bepaalde yell. Als ons team scoort, gaat the student section compleet uit zn dak. Er wordt geschreeuwd, gesprongen, gedanst en vreemde mensen geknuffeld. Als de scheids iets niet goedkeurd van ons team roepen we met ze alle BULLSHIT, BULLSHIT, wat met zo'n 1000 mensen natuurlijk een groot effect heeft en wordt het vaak toch nog goedgekeurd. Als het eenmaal duidelijk word dat ons team gaat winnen zingen we met ze alle liedjes over dat ze op moeten rotten en pakt iedereen ze autosleutels, in de zin dat ze kunnen vertrekken. Een van me favorite yells is de welbekende I BELIEVE THAT WE WILL WIN chant. Dit moeten jullie echt even op zoeken op youtube, want het is zo leuk om te doen. Iedere football game ga ik met dezelfde vriendin, wat echt heel gezellig is en altijd komen we wel andere leuke vrienden tegen. Elke keer ben ik er zo'n 2 uur van te voren, omdat het anders onmogelijk is om een (goed) plekje te krijgen. In die tijd ben ik gezellig met een vriendin en halen we chocolade melk en nachos bij de concession stands. In het begin van het jaar was het heel heet tijdens de football game, maar al snel werd het koud dus namen we op een gegeven moment handschoenen, mutsen en dekentjes mee. Gotta love Arkansas. In de pauze van de games gaan we altijd even naar beneden, omdat ik een aantal vrienden heb uit het cheer team. Football games zijn serieus het beste ever. Ik zou me geen betere vrijdag avond kunnen voorstellen.

( hier een foto van hoe het eruit ziet als de baby poeder in de lucht wordt gegooid, foto credits naar mn beste vriend)

(hier een foto als we met iedereen het volkslied en schoollied zingen)

Inmiddels is het footballseizoen al een lange tijd over, maar wat was het geweldig! Ons football team is zelfs state champion geworden! Echt supergoed. Ik wou dit graag allemaal even vertellen om jullie een indruk te geven van de echte American schoolspirit. Yes, you can be jealous and you should be. The schoolspirit was echt een van de redenen dat ik naar Amerika wou komen en ik kan je vertellen dat dit me totaal niet heeft teleurgesteld en ik zo blij ben om dit te mogen ervaren. Dit jaar is echt een onvergetelijke ervaring en ik ben zo dankbaar dat ik dit mee mag maken.

Veel liefs,

Najate

''Joy is the simplest form of gratitude'' Karl Barth

Reacties

Reacties

Paula

Fijn om te lezen dat je zo enthousiast bent Najate!
En leuk om te weten hoe het er tijdens een football game aan toe gaat

Michael

Leuk hoor najaat! Maar doe mij maar gewoon vrijdagavond bij de bingo hoor! Hihi!!!

Gr willeke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active